czwartek, 26 lutego 2015

Czkawka Płodu

Zawsze wydawało mi się, że czkawka spowodowana jest nałykaniem się powietrza gdy ktoś łapczywie je lub przynajmniej coś w tym rodzaju. Skąd więc czkawka miałaby się wziąć u Fasoli, która nawet nie ma jeszcze kontaktu z powietrzem?
Oczywiście czkawka nie koniecznie jest spowodowana nałykaniem się powietrza, lecz samym gwałtownym i łapczywym jedzeniem czy po prostu przepełnieniem żołądka. Tak też się dzieje gdy Fasola zbyt gwałtownie zaczyna łykać wody płodowe. Niemniej jednak było to dla mnie absolutnie zaskakujące odkrycie. Przeczytałam o tym po raz pierwszy już kilka tygodni temu, lecz nic podobnego nigdy nie wyczuwałam i uznałam, że trafił mi się bezczkawkowy egzemplarz. Do czasu gdy kilka dni temu zorientowałam się, że Fasola rusza się tak jakoś... inaczej. Wstrzymała się na chwilę z tym co robiłam i faktycznie, wyraźnie czułam dużo delikatniejsze i miarowe, pulsacyjne puknięcia, które były zdecydowanie inne niż typowe kopniaki. Przechodzi to po kilku minutach i zdarza nam się dość rzadko. Może raz na dzień, jeśli w ogóle.
Myślę, że trudno może być to wyczuć przez rękę na brzuchu bo bardzo zwiększyła się objętość krwi w moim ciele (przez całą ciąże może być to nawet 30-50% więcej!). Tak więc z reguły pierwszą rzeczą wyczuwalną po przyłożeniu ręki do mojego brzucha jest bardzo wyraźny puls przeplatany silnymi kopniakami. Sama czkawka jest bardzo delikatna i mimo iż ja ją czuję wyraźnie to nie jestem pewna, czy ktoś trzeci mógłby ją wyłapać. M. wróci z obozu to sprawdzimy :)

Ja tymczasem przygotowałam piękny skrypt z zajęć szkoły rodzenia, gdzie spisane mam wszystkie mądrości dotyczące opieki nad dzieckiem do ukończenia około jednego roku. Cieszę się strasznie, że jestem o tą wiedzę bogatsza i czuję się z tym teraz dużo bezpieczniej. Mam nadzieję, że nie będę się swojego dziecka bała po porodzie i dam sobie z nim radę bez większych problemów.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz