niedziela, 22 lutego 2015

Zostałam sama z brzuchem

Jak w tytule. Albo nie. Zostałam sama z brzuchem i dwoma psami co by mi weselej było. M. pojechał wczoraj na swój długo wyczekiwany obóz sportowy i wróci dopiero w przyszłą niedzielę.
Rozglądam się dookoła po mieszkaniu i słyszę tylko tykanie zegara. I nawet nie ma specjalnie po co na niego patrzeć bo zwykle to i tak sprawdzałam na nim ile zostało czasu do powrotu M. z pracy czy treningu. Teraz mogę popatrzeć najwyżej na kalendarz. No zgoda, trochę mi smutno i samotno. Nie jestem przyzwyczajona do bycia samej w mieszkaniu. Jest to dla mnie bardzo dziwne uczucie i chyba nie do końca się w tym odnajduję. O tak, ten 'zostawiany' ma dużo gorzej niż 'zostawiający'. Jaka ja byłam bezduszna gdy wyjeżdżałam na te 10 miesięcy do Mongolii. I jeszcze mu się dziwiłam co on taki markotny i smutny, zamiast cieszyć się moim szczęściem gdy ja zwiedzam Azję i tyle się dzieje dookoła. 10 miesięcy! Teraz ten czas wydaje mi się kompletnie nie do pojęcia. Jak można wyjechać na tak długo i zostawić umierającą w domu z tęsknoty osobę? Teraz już bym się na coś takiego nie zdecydowała, nawet jakby nie było Fasolki.
Na szkołę rodzenia też pojechałam w tym tygodniu sama. Teraz już w zasadzie mieliśmy omawiany sam poród, więc jeśli M. zdecydowałby się przy nim nie być to nawet nic nie stracił. No ale jakoś tak smutniej samemu gdy wszyscy dookoła tandemowo.

Schodząc jednak z tematu mojej czarnej rozpaczy, trochę teraz o Fasolce, czyli coś o czym nigdy przed zajściem nie słyszałam:

- Lanugo - meszek płodowy pokrywający całe ciało dzieciaczka od ok. 5 do 7-8 miesiąca ciąży. Niektóre noworodki rodzą się pokryte tymi włoskami, lecz wycierają się one samoistnie w ciągu pierwszych dni po porodzie. Jest odpowiednikiem sierści zwierząt.  

- Maź płodowa - lepka substancja pokrywająca ciało płodu i chroniąca go przed wodami płodowymi (aby nie zmiękczyły i nie zmacerowały skóry). Dlatego rodzą się takie obślizgłe...

- Kikut pępowiny - pozostałość po odciętej pępowinie. Taka antenka pozostaje przy pępku dziecka nawet do 6-ciu tygodni po porodzie i należy poczekać aż odpadnie samoistnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz